Znaczenie liczenia

0
752

Dziecko, które uczy się matematyki musi wiedzieć, po co jej się uczy. Przecież sama nauka dla nauki dla dziecka często jest mało interesująca i mało motywująca. Dziecko musi wiedzieć, musi mieć powód żeby się czegoś nauczyć. Musi wiedzieć, po co to robi. Uczy się, ale jakie to ma znaczenie. Do czego mu, na przykład, matematyka? Po co ma się jej uczyć? Do czego może się ona mu przydać i jak może z niej skorzystać? To są bardzo ważne pytania. Odpowiednie odpowiedzi, oczywiście, zgodne z prawdą i dopasowane do możliwości poznawczych dziecka czy też dopasowane do jego zainteresowań pozwolą znacznie bardziej zmotywować dziecko.
Na przykład, nauka matematyki, może być dla dziecka interesująca przede wszystkim z powodu jej praktycznych zastosowań. Dziecko może policzyć posiadane przez siebie zabawki. Może policzyć ile ma kroków do kolegi czy do pobliskiego sklepu. Może policzyć ile ma cukierków czy też batoników. To wszystko to jest bardzo dobre wykorzystanie praktyczne wiedzy matematycznej, nawet na podstawowym poziomie.