Szkolenia sprzedażowe
Firmy zwykle posiadają własnych trenerów sprzedaży, gdyż jest to efektywne z punktu widzenia kosztów. Jeśli dana firma jest organizacją, która jest tzw. dealerem znanej na rynku marki, zatrudnienie własnych trenerów będzie dużo tańsze niż wysyłanie każdego nowego pracownika na szkolenie telemarketing. Koszty zakwaterowania, wyżywienia i samego szkolenia w dużym mieście może być bardzo wysokie. Jest to również istotne z punktu widzenia rotacji pracowniczej, która w handlu jest bardzo wysoka. Często okazuje się, że już po odbytym szkoleniu pracownik uznaje, że jednak nie zamierza dalej pracować w naszej firmie. Może to być spowodowane różnicą w wyobrażeniu sobie, czym tak naprawdę jest handel. Z tego punktu widzenia najlepszym sposobem jest zorganizowanie profesjonalnego działu HR, a także własnej komórki szkoleniowej. Pozwoli to firmie szkolić na bieżąco wymaganą ilość sprzedawców i nie dopuszczać do sytuacji, w której ponoszone są wysokie koszty, a punkty sprzedaży, czy to stacjonarnej czy telemarketingowej, cierpią na niedobór kadr.